tirsdag 17. august 2010

Takk for sist....

Lenge siden jeg har skrevet noe her, og fått gjort noe serlig...
Så nå må jeg vel begynne for fullt igjen :)
Ønsk meg lykke til :D

Har noen småting jeg har fått gjort, mens andre ting står på planen, og andre ting er ikke ferdig.
Har noen broderier til barna som ikke er helt ferdig, som skal ferdig stilles innen rimelig kort tid.
Også har jeg bestilt mange andre broderier som skal gjøres ferdig før jul, for det er julegaver, så blir av det kommer ikke før Januar 2011.
I ferien har jeg hatt en "Yvonne gjør noe hun aldri har gjort før" periode.
Jeg har strikket en kjole, og holder på med en genser (fangetrøye) til min datter.
Håper bare jeg blir ferdig snart.
Skal også igang med å sy en bilstol pose.

---------------


Har fått et spm om jeg kan legge ut oppskrift på vinterposen.

Har faktisk ingen oppskrift.

Jeg har brukt en gammel voksipose som mal på alle dem jeg syr selv.

Legger ut et teppe 150x200cm
Så legger jeg ut ønsket stoff framside mot framside, altså, baksiden av stoffet skal vende mot teppet, og en bakside skal vende opp mot deg.
Så tegner jeg på mønsteret, man trenger egentlig ingen mal, går fint å tenge på mønster selv.
Så klipper jeg, mens jeg fester nåler.
Også merker jeg av med tusj/penn hvor jeg skal ha knytebåndene.
Så begynner jeg å sy med sikksakk-sting.
Hver gang jeg kommer til et merket punkt for knytebånd, trer jeg knytebåndet så langt inn jeg skal ha det, mellom stoffene.
(altså, den delen av knytebåndet som skal festes, skal kun synes så vidt fra ytterkanten)

Den enden som jeg begynner å sy på er på ene kortsiden som da blir brettet opp mot barnet.
For den må være åpen, slik at man får rettet hele posen etter at man har sydd.

Etter at den er rettet, så bretter jeg inn den åpne kanten, fester med nåler, og syr igjen.

1... 2... 3.... Posen er ferdig :D


Steg for steg bilder kommer når neste pose skal syes :D

2 kommentarer:

  1. Du e så kreativ og flink Yvonne! :)

    SV: Ja har handlet mange biteleker med vann fra ebay (eller mamma har) Gleder meg til å få de. blant annet sånne gommesmokker ;) Takk for tips:)

    SvarSlett
  2. SV: ok, ja det va smart :)
    Han har ikke vist nåkka tegn på ubehag før i går kveld, men da fikk han ganske mye :P
    Du veit no de der fedren, dem blir no litt ivrig i blant ;) Kordan grøt begynte dokker me?

    SvarSlett